3 Motion Tips för att Öka Din Träning: Välj Musik på ett Klokt sätt, vara Aktiv Nu, och Gör Det till en lek


3 Motion Tips för att Öka Din Träning: Välj Musik på ett Klokt sätt, vara Aktiv Nu, och Gör Det till en lekDet kan vara svårt nog att passa regelbunden motion tack vare livets många krav. Så när du jobbar upp en svett, här är några nya saker lärde vi oss att hjälpa dig dra mest nytta:

1. Använd Din Spellista för att Påskynda Återhämtningen

Du skruva upp den hög-energi-slag när det gäller att trycka sig igenom ett tufft träningspass. Nu ny forskning tyder på slingrande ner tempot kan vara bäst när det gäller att avveckla din träning. Vuxna som lyssnade till mer lugnande musik utan text efter en kraftig cykling träning hade lägre stressnivåer och hade sitt hjärta priser återgå till en viloplats nivå snabbare jämfört med vuxna som lyssnade till mer positiv musik efter ett träningspass. Uppgifterna dök upp i en artikel som publicerades på nätet i November 2017 i tidskriften Medicine & Science in Sports & Exercise.

Denna studie markerar en ny fas i att utnyttja kraften av musik i träning,” lead author Costas Karageorghis, med dr, biträdande chef för forskning vid institutionen för livsvetenskaper vid Brunel University i London i England, sade i ett pressmeddelande. “Det är en del av en större bild av hur vi kan skräddarsy musiken till hur du vill må och hur du kan maximera dess användning i olika skeden av ett träningspass för att höja ditt humör och ta avstånd från smärta.”

2. Vistelse Mer Aktiva Nu och Potentiellt Minska ledsmärta Senare2. Vistelse Mer Aktiva Nu och Potentiellt Minska ledsmärta Senare

Under loppet av 12 år, 6,661 medelålders kvinnor som registreras information om ledvärk och stelhet, fysisk aktivitet, vikt, klimakteriebesvär, och mer, vid tre-steg år. De uppgifter, som dök upp i en artikel som publicerades på nätet i December 2017 i tidskriften Arthritis Vård Och Forskning, visade att de kvinnor som upprätthålls minst låga nivåer av fysisk aktivitet var mindre benägna att rapportera ledvärk och stelhet senare. Fördelarna med motion i form av att minska chanserna för gemensamma smärtan var mer uttalad hos kvinnor som var överviktiga — och inte var relaterade till klimakteriet eller användning av hormonbehandling.

Lägg till eventuellt sänka risken för ledvärk till den redan långa listan av skäl motion är bra för dig.

3. Gör Utöva ett Spel för att Vara Friskare och Lyckligare3. Gör Utöva ett Spel för att Vara Friskare och Lyckligare

Om tanken på att köra utomhus eller slå på gym gör du krypa, en trend idrott kan vara för dig: pickleball. Det kan vara en två-spelare eller fyra spelare, och det liknar tennis, förutom att du använder mindre paddlar istället för racketar, en plastboll med hål i det, och en mindre domstol. Den växer i popularitet, särskilt bland äldre vuxna.

Och den etablerade hälso-förmåner växer också. En studie som publicerades i Maj 2016 i tidskriften Medicine & Science in Sports & Exercise visade att idrott är mer fysiskt krävande än att gå. Och en ny studie som publiceras online i oktober 2017 i Journal of Positiv Psykologi föreslog att de mer engagerade i den sport som de var, desto fler vuxna som spelade pickleball var nöjda i sitt dagliga liv och åldrande.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *