4 Saker att påminna dig själv när du äter för mycket, dricka för mycket, eller hoppa över ett träningspassKlandra inte dig själv. Prova en av dessa milda mantran istället.

Det finns ingen väg runt det: du kommer att snubbla (du är mänsklig!) på vägen för att uppnå dina hälso-och wellnessmål. Men berating dig själv för att hoppa över gymmet, eller äta den extra kakan kommer bara att ställa dig tillbaka längre.

“Det är okej att glida ibland”, säger sportpsykologen Alexander T. Latinjak, PhD. Påminn dig själv: “när jag glider, stiger jag upp igen och går tillbaka på rätt spår.”

Prova tre fyra knep för att undvika självgisslandet och gå vidare.

Du avslutade alla cookies

Berätta för dig själv: “jag accepterar att jag inte är perfekt – men jag väljer att http://lenews.eu/ fokusera på hälsosam kost.”

Gör det inte till en stor sak, säger Jeffrey Rossman, PhD, chef för life management på Canyon Ranch i Lenox, Massachusetts; använd den som en chans att återuppta.

Du hoppade över en morgon träning för att sova i

Fråga: “vad kan jag göra så att jag inte hoppar över nästa gång?”

Nyckeln är att inte bli avskräckt, och ge upp din A. M. träning helt, säger Judy Van Raalte, PhD, professor i psykologi vid Springfield College. I morgon kanske du ställer in ett extra larm, eller i kväll slår du till lite tidigare.

Tänk på att det finns en bra chans att du behövde sömnen, Rossman påpekar. Och en missad träning betyder inte att du har misslyckats. Hitta en annan tid att passa in i din träning den dagen, eller återuppta din vanliga rutin nästa dag, säger han.

Du överdrev det på alkoholDu överdrev det på alkohol

Kom ihåg: “det är inte vem du är, det är vem du vill bli.”

Om du inte är nöjd med dig själv eller ditt beteende, påminna dig själv om att du gör framsteg, föreslår Latinjak.

Rossman erbjuder en liknande mantra för att uppmärksamma det faktum att du inte kan rewire gamla vanor över natten: “Jag är ett pågående arbete. Vad kan jag lära av detta?”Han rekommenderar att du använder slip-ups med alkohol som ett ögonblick för reflektion. Tänk på vilka utlösare som bidrog till din önskan att dricka, säger han. Till exempel, om du var ute med en vän som är en stor drinkare, träffas till middag eller en promenad nästa gång, istället för drycker. Eller om du drack lite för mycket vin medan binge-titta på en favorit show, berätta själv att du inte längre kommer att dricka ensam.

För att få våra toppberättelser levererade till din inkorg, registrera dig för nyhetsbrevet Healthy Living

Du ser inte resultat från din nya träningsrutinDu ser inte resultat från din nya träningsrutin

Tänk: “Jag tränar inte för att jag ska gå ner i vikt. Jag tränar eftersom [infoga andra fördelar, både fysiska och mentala].”

En träning-eller till och med en handfull–kommer sannolikt inte att resultera i mycket mer än förlusten av vattenvikt. Så sluta försöka motivera dig själv med löftet om förändringar på skalan, säger Latinjak. Istället lista fördelarna med motion utöver viktminskning. Så om du kör, kan du säga, ” Jag kör idag eftersom det får mig att känna mig snabb, eftersom jag gillar att spendera tid i parken, eftersom jag får göra det med mina vänner.”